Titulní obrázek

Mercedes A 180 CDI

Publikováno: 25.říjen 2012

Společnost Mercedes-Benz představila na letošní autosalonu v Ženevě třetí generaci třídy A. V polovině roku pak novinka vstoupila na český trh. Oproti předchůdci se vůz snížil o 18 cm. 

Mercedes-Benz třídy A se proměnil v prémiový hatchback s karoserií dlouhou 4.292 mm, širokou 1.780 mm a vysokou 1.433 mm. S těmito rozměry vyrazil proti svým největším konkurentům v podobě Audi A3 a BMW řady 1. Vedle moderní techniky a atraktivního designu hodlá nová třída zaujmout veřejnost i svou hospodárností a přívětivostí k životnímu prostředí. V provedení A 180 CDI s manuální převodovkou má novinka v kombinovaném režimu spotřebu paliva jen 3,8 litru na 100 km a emise CO2 v hodnotě 98 g/km.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Není bez zajímavosti, že tato motorizace o objemu 1,5 litru s výkonem 80 kW a točivým momentem 260 Nm vznikla ve spolupráci s Renaultem, zatímco verze A 180 CDI s dvouspojkovou převodovkou je vybavena agregátem řady OM 651 o objemu 1,8 l vyvinutým přímo u Mercedesu. Mercedes-Benz uvádí, že A 180 CDI s manuální převodovkou má až o 26 % nižší spotřebu paliva než jeho přímý předchůdce.

Novince se vznětovým motorem byl za její hospodárnost udělen ekologický certifikát v souladu s normou ISO TR 14062. Tento certifikát je založen na komplexním hodnocení životního cyklu nové třídy A. Německá automobilka dosáhla u třetí generace třídy A hranice, kdy je 95 % hmotnosti materiálu použitého na stavbu vozu recyklovatelného. Celkem 20 dílů, představujících 20,8 kilogramů, je vyrobeno z přírodních materiálů, což je o 36 % více než u předchozího modelu. Poprvé jsou k výrobě krytu motoru použity biopolymery. Zvýšil se také důraz na uzavřený cyklus materiálů, například podběhy jsou vyrobeny z recyklovaných baterií a nárazníků, kryt baterie z odpadu po výrobě palubní desky.

„Snažme se žít tak, aby naší smrti litoval i majitel pohřební služby.“ Mark Twain