Publikováno: 24.září 2012
Safety car se ve Formuli 1 používá v extrémních situacích. Společnost Mercedes-Benz tu má své nezastupitelné místo. V současné době automobilka dává k dispozici nové bezpečnostní vozidlo. Vůz prakticky odpovídá silniční specifikaci stříbrného modelu Mercedes-Benz SLS AMG. Liší se ve světelné rampě na střeše a zvýšeným výkonem vidlicového osmiválce.
Výkon vidlicového osmiválce je 6,2 l na 435 k (591 k), točivý moment 650 Nm přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka AMG Speedshift DCT 7 s optimalizovanými poměry. Verze GT dostala zavěšení Ride Control Performance, karbon-keramické brzdy a desetipaprsková litá kola v matné černi. V provedení pro závody F1 váží jen 1620 kg, z klidu na stovku dokáže sprintovat během 3,7 s a na dvojnásobek se dostane za 11,2 s. Zajímavostí interiéru je kromě ovládání již zmíněné světelné signalizace a dvojice obrazovek též červený bod na horní části věnce zploštělého volantu.
Za ním sedí jedenačtyřicetiletý Němec Bernd Mayländer, bývalý závodník zejména s cestovními vozy. Mercedesy pilotuje na tratích Grand Prix již třináctou sezónu, ač ve F1 sám nikdy nestartoval. Na okruhu Marina Bay při nočním závodě se určitě objeví. Mayländerovým spolujezdcem je funkcionář FIA Brit Pete Tibbets, který permanentně komunikuje s ředitelstvím.
Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.
Řada SLS AMG dnes, tři roky po uvedení na trh, čítá kupé s křídlovými dveřmi, roadster s plátěnou střechou a výkonnější modely GT v obou karosářských variantách. Právě z takového kupé vychází i výše popsaný safety car. Loni se navíc objevila závodní verze GT3, která hned napoprvé vyhrála evropský šampionát FIA této kategorie a získala vavříny v celkem 26 individuálních kláních různých seriálů.