Titulní obrázek

Mercedes-Benz CLS 63 AMG: pěkně ostrá novinka

Publikováno: 10.říjen 2012

Je to 11 dní, co Mercedes-Benz odhalil svůj nový počin CLS Shooting Brake. S informacemi o ostré verzi AMG si ale načas nedával. V podstatě má za sebou už i premiéru. Předvýrobní prototyp byl totiž představen na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.

Kombi CLS je samo o sobě koncipováno jako vůz s lehkým sportovním nádechem. CLS 63 AMG představuje jeho nejvýkonnější verzi. Jako mnoho jiných modelů značky s tímto označením, je i ono poháněno vidlicovým osmiválcem o objemu 5461 cm 3 přeplňovaným dvěma turbodmychadly. V základní verzi nabízí 386 kW 525 k/5250-5750 min -1. Má přímé vstřikování paliva pomocí piezo injektorů, mezichladiče stlačeného vzduchu i vody a proklínaný start-stop. Hodnotu kombinované spotřeby benzinu udává výrobce poměrně nízkou: 10,3 l/100 km. Ale realita se určitě bude lišit.

Sedmistupňová převodovka AMG Speedshift MCT s funkcí Race Start (launch control) přenáší na zadní kola točivý moment 700 Nm/1750-5250 min -1 a umožňuje vozu vystřelit z klidu na stovku za 4,4 s. Maximální rychlost je limitována tradičními 250 km/h. Transmise nabízí čtveřici režimů: manuální, úsporný Controlled Efficiency, Sport a Sport Plus. Zavěšení AMG Ride Control má elektronicky ovládané tlumiče. Zatímco vpředu jsou klasické ocelové vzpěry a pružiny, vzadu najdeme vzduchové odpružení se samočinnou kontrolou výšky. Samosvorný diferenciál je pouze v seznamu „extras“. I podvozek je nastavitelný tlačítkem v módech Comfort, Sport a Sport Plus, „hrát“ se dá také s ESP. Rozchod kol je vpředu o 56 mm širší než u základního Shooting Brake. V základu vůz jezdí na devatenáctipalcových litých kolech s trojitými paprsky a deceleraci pomáhá čtveřice brzd s perforovanými kotouči o průměru 360 mm. Za příplatek je možno koupit keramické, jakož i další dva druhy litých ráfků o stejném průměru s pěti respektive deseti paprsky.

CLS 63 AMG se i coby Shooting Brake od běžnějších verzí liší jinými nárazníky a maskou chladiče. Na širších blatnících najdeme logo V8 Biturbo, vzadu je pak difuzor. Karbonové spoilery a další aerodynamické prvky ve standardu nehledejme, i za ty se dávají peníze navíc. A v interiéru? Klasika s logy AMG: sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa, taktéž kožený volant a doplňky v klavírním laku. Nechybí hodiny IWC. Zavazadelník nabídne po sklopení zadních sedadel až 1550 l. Může mít i luxusní podlahu z třešňového dřeva, prahy pod dveřmi zase mohou zářit do tmy. Další obnos lze vydat za audio Bang & Olufsen BeoSound s výkonem 1200 W a čtrnácti reproduktory.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Nejvýkonnější CLS Shooting Brake s logy AMG se začne prodávat v říjnu. Cena není dosud známa. Například Bitové ji odhadují na zhruba 2,7 milionu korun. V souvislosti s uvedením na trh bude k mání i výkonnější omezená série Edition 1, která nabídne 410 kW (557 k) a 800 Nm/2000-4500 min-1. Oproti základu přidává tedy 24 kW (32 k) a 100 Nm a ve sprintu z 0 na 100 km/h je díky tomu o desetinku rychlejší. Dvě dvojice chromovaných koncovek výfuku produkují vždy ten správný „sound“.

Uvnitř limitovanou edici charakterizuje bílá kůže, bez příplatku pak černá, která pokryje i přístrojovou desku. Zvenčí se pak Edition 1 liší speciálním šedostříbrným lakem, který má také vůz na fpovinného ručení.

Nejvýkonnější CLS Shooting Brake s logy AMG se začne prodávat v říjnu. Cena není dosud známa. Například Bitové ji odhadují na zhruba 2,7 milionu korun. V souvislosti s uvedením na trh bude k mání i výkonnější omezená série Edition 1, která nabídne 410 kW (557 k) a 800 Nm/2000-4500 min-1. Oproti základu přidává tedy 24 kW (32 k) a 100 Nm a ve sprintu z 0 na 100 km/h je díky tomu o desetinku rychlejší. Dvě dvojice chromovaných koncovek výfuku produkují vždy ten správný „sound“.

Uvnitř limitovanou edici charakterizuje bílá kůže, bez příplatku pak černá, která pokryje i přístrojovou desku. Zvenčí se pak Edition 1 liší speciálním šedostříbrným lakem, který má také vůz na fotografiích.

„Bůh stvořil člověka, když ho přestaly bavit opice. Na další pokusy už pak neměl nervy.“ Mark Twain