Publikováno: 18.prosinec 2013
Od 23. do 26. října probíhal mezinárodní veletrh autobusů a autokarů FIAA v Madridu. Automobilka Mercedes-Benz zde představila podvozky OC 500 LE určené pro linkové autobusy a OC 500 RF pro zájezdové autobusy.
Podvozky posloužily k prezentaci nových pohonných jednotek OM 936 a OM 470, splňujících emisní limity Euro VI. K jejich splnění přispívá technologie Mercedes-Benz SCR zahrnující vstřikování aditiva AdBlue, kdy oxidační katalyzátor ve výfukovém systému recirkuluje plyny v uzavřené smyčce částicového filtru. Řadový šestiválec OM 936 o objemu 7,7 litru je ve spojení s autobusovými podvozky připravenými pro výrobce autobusových karoserií k dispozici ve dvou verzích s výkony 220 kW (299 k) a 260 kW (354 k). Použít jej lze pro linkové autobusy na základě podvozku OC 500 LE i pro autokary s dvounápravovým provedením podvozku OC 500 RF.
Nový řadový šestiválec OM 470 o objemu 7,7 litru bude nabízen s výkony 290 kW (394 k) a 315 kW (428 k). Určen pro využití v kombinaci s podvozkem OC 500 RF připraveným pro stavbu dálkových autokarů. Motory jsou samozřejmě umístěny za zadní nápravou s výfukovým systémem uloženým na levé straně. V případě podvozku OC 500 RF a motoru OM 470 je standardem manuální šestistupňová převodovka, která může být na přání nahrazena novou plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou GO 250-8 PowerShift.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Pro linkové autobusy na podvozku OC 500 LE je určena automatická převodovka ZF Ecolife. Novinkou v nabídce doplňkové výbavy je vodní sekundární retardér. K zlepšení jízdních vlastností, snížení hlučnosti a zvýšení nosnosti na více než 12 tun má přispět modernizovaná poháněná náprava Mercedes-Benz RO 440.