Titulní obrázek

Zážitky z omlazeného Mercedesu-Benz ML

Publikováno: 29.prosinec 2012

V roce 1997 přišel Mercedes snovou třídou M, málokdo asi neočekával, jakou ikonou se stane a kolik dalších značek inspiruje k tomu, že se vydají stejným směrem. Vždyť kdo by si ještě před několika málo lety dokázal představit třeba takové Porsche jako SUV?

Není divu, že tamní automobilka se na příchod třetí generace svého populárního modelu pořádně vyzbrojila. Přes 1,2 miliónu prodaných aut předchozích dvou generací a pověst solidního, komfortního a bezpečného auta zavazuje. Tentokrát se ale navíc snaží ukázat, že i taková auta se umí chovat k přírodě šetrně. Ve Stuttgartu moc dobře vědí, že postupná evoluce má daleko větší šanci na dlouhodobý rozvoj úspěšného rodu než jakékoliv násilné zasahování do přirozeného vývoje a experimentování s DNA. To se totiž nevyplácí. Leckdy vznikne něco, co stvořitel vůbec nechtěl. Třetí generace se tedy zvenčí změnila jen nenápadně, přesto v detailech výrazně. Ačkoliv celkový profil zůstal zachován, auto je o dva centimetry nižší a díky prolisům a jemným detailům působí ještě nižším dojmem.

Naopak výrazněji je navržena přední maska a přední partie vozu. Na přední kapotě najdeme dnes obvyklé vysoké prolisy, které zajišťují patřičnou ochranu chodců při případném střetu. Pro tuto nepříjemnou situaci je nyní Mercedes M vybaven vystřelovací kapotou, která se u čelního okna při střetu s chodcem zdvihne, aby snížila riziko zranění neopatrného chodce.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Nově se oproti předchozí generaci dostává pod kapotu malý úsporný čtyřválec 250 CDI Bluetec. Výrobce slibuje spotřebu šest litrů na sto kilometrů, což na takové auto není mnoho. Uvidíme, co přinese praxe. Každopádně přeplňovaný naftový motor s technologií Common rail o objemu 2,1 litru disponuje výkonem 150 kW, tedy stejným jako předchozí třílitr. Do auta je také možné si nechat dát větší nádrž o objemu 93 litrů, což by teoreticky mělo znamenat dojezd více než 1500 kilometrů. Trojici základních motorů doplní na počátku dvojice šestiválců 350 CDI a 350 BlueEfficiency, tedy naftový třílitr o výkonu 190 kW a benzínový 3,5 litr disponující 225 kW. V případě benzínového motoru byla řadou úprav snížení spotřeba o čtvrtinu oproti předcházející generaci.

Pro jízdu v terénu i na silnici bude stále k dispozici pohon všech kol, která budou poháněna přes jednu z nejlepších sedmistupňových automatických převodovek dneška 7G-Tronic. Řidič bude volit jeden ze tří silničních a dvou terénních režimů a na přání bude mít k dispozici i oblíbený vzduchový podvozek nebo aktivní stabilizátory.

„Proti hluposti se bojovat musí, ale vyhrát se nedá!“ Jan Werich