Titulní obrázek

Bude Mercedes-Benz i v elektrickém SLS AMG E-Cell Roadster?

Publikováno: 4.srpen 2012

Součástí firemní strategie AMG Performance 2015 je i Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell. Vše spočívá hlavně ve snížení spotřeby paliva, zlepšení čistoty výfukových plynů a zlepšení jízdních výkonů u vozů AMG.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Sériová výroba elektřinou poháněného supersportu s pevnou střechou byla potvrzena již v roce 2011 na autosalonu v Detroitu. Předseda představensta tehdy uvedl, že zákazníci si jej budou moci objednávat prostřednictvím prodejců značky od roku 2013. Nyní vedení automobilky zvažuje, jestli nabídne svým klientům možnost objednat si SLS AMG E-Cell i v provedení Roadster s plátěnou střechou. V současnosti má Mercedes-Benz údajně dostatek zájemců o elektrické kupé.

V případě, že bude poptávka i po elektrickém Roadsteru, má být Mercedes-Benz připraven ji uspokojit. Pohonný systém elektromobilů byl vyvinut tak, aby jej bylo možné použít i v Roadsteru. Mercedes-Benz představil SLS AMG E-Cell v létě roku 2010 v křiklavě žluté barvě. Ta slouží k jednoduchému odlišení elektřinou poháněného supersportu od jeho konvečního dvojčete se zážehovým motorem 6,2 V8 pohánějícím zadní kola.

Čtveřice elektromotorů – jeden u každého kola – vyvine dohromady 392 kW (533 k) a točivý moment 880 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá SLS AMG E-Cell 4,0 sekundy a na 200 km/h 11,0 sekundy. Elektřinu pro pohon poskytují 400V baterie. Jsou rozmístěny prakticky po celém autě – největší část článků je umístěna vzadu místo palivové nádrže, další ve středovém tunelu a pod přední kapotou. Toto rozmístění snižuje těžiště a pomáhá udržet vhodné rozdělení hmotnosti mezi nápravy.