Publikováno: 10.únor 2013
Mercedes-Benz se pokusil spojit dieselový čtyřválec a elektromotor. Hlavním cílem automobilky bylo snížení spotřeby paliva. Ovšem, jedna nepříliš dobrá zpráva tu přeci jen je. Vůz si můžete koupit za 1 250 000 korun.
Mercedes-Benz použil dieselový čtyřválec 2,1 litru z modelu E 250 CDI a spojil ho s elektromotorem, takže vznikl dieselový hybrid E 300 BlueTec Hybrid. Zatímco se podařilo zvýšit celkový výkon a průběh točivého momentu, oproti modelu E 250 CDI nabízí hybrid o asi 15 % lepší spotřebu. Podle automobilky jezdí za 4,2 litru na 100 km.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Elektromotor je schopen dodat 27 koní výkonu a především 250 Nm točivého momentu, což přijde vhod při rozjezdu a popojíždění v koloně. Mercedes uvádí, že v případě, kdy je malý akumulátor o kapacitě 0,8 kWh nabitý, lze při parkování a manévrování v rychlosti chůze používat pouze elektromotor. Auto pak dokáže rychlostí 35 km/h ujet asi jeden kilometr jen na elektřinu. Není to mnoho, ale elektromotor je tu proto, aby pomáhal spalovacímu motoru, ne aby ho zastupoval. Umí také pohánět auto v rychlostech do 160 km/h, takže když pojedete po dálnici plynule a nebude potřeba spalovací motor, vypne se a potřebnou energii dodá právě elektromotor. Právě díky tomuto by měl Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid dobře fungovat i v evropských podmínkách provozu, nejen ve městě.
Výhodou je, že hybridní třída E, i když přibrala asi 100 kg, nijak nepřijde o svou praktičnost nebo pohodlí. Kufr zůstal stejný, akumulátory jsou umístěny chytře, aby nezabíraly zbytečně místo. Cena novinky činí minimálně 1 250 000 korun.