Publikováno: 15.duben 2013
Automobilka Mercedes-Benz se nyní potýká s nepříjemností. Facelift třídy E totiž nezůstal utajen. Již nyní jsme tak viděli první fotografie, dokonce známe údaje o motorech. Jestli nás vůbec ještě něco překvapí, je prozatím otázkou.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Turbodiesely pokračují beze změny, ale Mercedes nasadí nové benzinové motory. Dvoulitrový čtyřválec M270 známe zatím jen z modelu A 250.
Stuttgartská automobilka ale má připravenou i jeho mutaci pro podélnou zástavbu. Upravený agregát M274 se aktuálně dává jen do třídy C (základní C 180 – 1,6 turbo se 115 kW/250 Nm), dvoulitrová verze si odbude premiéru právě v modernizované třídě E. Novinku dostanou E 200 (130 kW) a E 250 (155 kW), nahradí aktuální turbodmychadlem přeplňovanou osmnáctistovku (135 a 150 kW) ve stejnojmenných modelech. Motor má přímé vstřikování BlueDirect, stejně jako šestiválec M276 v E 350 (225 kW) a přeplňovaný osmiválec M278 v E 500 (285 kW). Žádné výraznější změny by se momentálně neměly dotknout pětice turbodieselů.
Čtyřválcové varianty E 200 CDI/100 kW, E 220 CDI/125 kW, E 250 CDI/150 kW zůstávají, stejně jako šestiválce E 300 CDI/170 kW a E 350 CDI/195 kW. Alespoň u některých dieselových motorů by se ale měla snížit kombinovaná spotřeba.