Titulní obrázek

Mercedes chystá další várku nových modelů

Publikováno: 19.červen 2014

Celkem pět modelů automobilky Mercedes vzejde ze společné platformy. Mezi ně už jistě patří pětidveřový hatchback třídy A a kompaktní MPV třídy B. Společnost plánuje další tři modely. 

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

První z nich bude sedan, tedy čtyřdveřové kupé. Jeho podobu naznačila studie Concept Style Coupé, kterou Mercedes představil na dubnovém autosalonu v Pekingu. Pro sériový model automobilka buď oživí název CLC, nebo použije nový CLA. Další na řadu by mělo přijít kompaktní SUV. Původně se o něm hovořilo jako o třídě BLK, později se zahraniční média přiklonila k názoru, že nová modelová řada dostane označení GLC. Podle nejnovějších informací je ale tato zkratka ze hry – pod stejným názvem kdysi v USA prodávala Mazda třetí generaci modelu 323 (1977-1980), kde písmena GLC značily Great Little Car.

Mercedes prý nechce riskovat shodu názvů. Nyní proto platí, že by se novinka měla příští rok uvést jako třída GLA. Název se samozřejmě ještě může změnit, ale základní fakta jsou jasná. Silnou inspirací je prý Range Rover Evoque, a tak konkurent od Mercedesu dostane podobné vnější rozměry a neméně zajímavé tvary. Příbuznost s třídou A znamená příčně uložený motor – tedy prostorově úsporné řešení, které však znamená standardně pohon předních kol. To bude mezi terénními Mercedesy novinkou. Ale jak se na SUV sluší a patří, dražší verze nepochybně dostanou i systém 4x4.

Kromě manuální převodovky bude na výběr i sedmistupňová dvouspojková, která zastane roli klasického automatu. Představu o paletě motorů poskytne opět třída A: benzinový 1,6 turbo (90 a 115 kW), 2,0 turbo (155 kW), dieselový 1,8 turbo (80 a 100 kW) a 2,2 turbo (125 kW).  Pokud se vrátíme k pětici kompaktních modelů s pohonem předních kol – stále v našem přehledu jeden chybí. Tím pátým by mělo být kombi odvozené od sedanu CLA.

„Bůh stvořil člověka, ale nedal si to patentovat, a tak to teď po něm může dělat kdejakej blbec.“ Jan Werich